7 Aralık 2009 Pazartesi

SÖZÜMÜ TUTMA VAKTİ VE PASTAMIN TARİFİ...



Bu yazıyı yazmak çok zor benim için, babacığımın ardından canım hiç bir şey yapmak istemiyor ama verdiğim sözler vardı ve "Babamın Kızı" olarak bu sözleri tutmam gerekiyordu. Sonuçta bütün siparişlerimi bitirdim ve teslim ettim. Ama sizlere vermiş olduğum bir söz vardı; eğer babacığımın kötü haberini almamış olsaydım doğum günü pastamın tarifini ertesi gün yayınlayacaktım. Şimdi de bu sözümü tutma sırası ve doğum günü pastamın tarifi:


Pandispanyasını Peggy Porschen'in Victoria Sünger Kek'i olarak yaptım. Gerekli malzemeler:



*400 gr oda sıcaklığında tereyağı

*400 gr şeker

*8 adet orta boy yumurta

*300 gr un

*100 gr kakao

*100 gr bitter çikolata


Yumurtaları 2 katı olana dek iyice çırpalım. Tereyağını(oda sıcaklığında) ve şekeri krema gibi olana kadar çırpalım. Bitter çikolatayı benmaride eritelim; un ve kakao'yu bir kaba eleyelim. Tereyağlı karışıma yumurta, çikolata, kakaolu unu sırasıyla ekleyip, iyice karıştıralım. Bayağı katı bir karışım elde edeceğiz ve hazır olan karışımımızı pandispanya kalıbına koyalım üzerini düzeltip 200 derece önceden ısıtılmış fırında 20 dakika pişirelim.


Pastanın kremasını da Emel Başdoğan'ın kitabından aldım. Malzemeler:



* 225 gr toz şeker ( 1 su bardağı)

* 75 gr nişasta (1/2 su bardağı)

* 15 gr un ( 2 yemek kaşığı)

* 750 ml süt ( 3 su bardağı )

* 2 yumurta

* Vanilya özütü ( 5- 10 damla )

* 1 su bardağı krema ( karton krema )


Toz şeker, un ve nişastayı bir tencerede karıştıralım. Süte karıştırarak ekleyin ve yurutaları sütlü karışımın içine kırarak karıştırın. Tencereyi ateş oturtun. Sürekli karıştırarak koyu uhallebi kıvamında oluncaya dek pişirelim. Ateşten alıp; vanilya özütünü ekleyip tekrar karıştırın.


Hazırladığımız kremayı pastamızın katlarına yerleştirdikten sonra içerisine vişne taneleri ekleyelim; kalan kremayla da pastamızı kaplayalım. Son olarak şeker hamuru ile kaplayıp isteğinize göre şekillendirin. Afiyet olsun... :)




NOT : Beni zor günlerimde yalnız bırakmayan yanımda olan tüm arkadaşlarıma çok teşekkür ederim; hepiniz iyi ki varsınız hepinizin sıcaklığını, enerjisini yanımda hissediyorum tekrar tekrar teşekkürler...

12 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Evrenciğim çok zor bir gündü :((
ÇOK ZOR.
ama sen sevgileri her daim yaşatan bir karaktere sahipsin.
allah sana sevdiklerine sağlıkla uzun ömürler versin canım...
çokda güzel olmuşşşş.... çok.

pelince dedi ki...

Canım benim sesini duydum çok mutlu oldum.. biz ne söylesek boş biliyorum..
Seni seviyoruz,kendine dikkat et.. pasta nefis olmuş,ellerine sağlık..

kocaman öpüyorum..

Yaren dedi ki...

Evrencim canim benim su an ögrendim ve o kadar üzüldümki anlatamam.Canim benim basin sag olsun.Babacigin nur icinde yatsin insal. Böyle durumlarda hic bir söz yeterli gelemez. Allahim sabirlar versin canim benim:(((Evrencim orda olup destek olmayi ne cok isterdim canim benim.Ben aile konusunda cok asiri derecede hassasim.Üzüntünü tahmin edebiliyorum ama bu en iyi yasayan bilir.Ben o kadar yogunumki bilgis. acamiyorum bile.Basin tekrar sagolun canim,sevgiyle sihatle kal.

Unknown dedi ki...

Canımmm hoşgeldin muhteşem bir pasta
ellerine sağlık.İnşallah bu kadar özletmezsin artık kendini kocaman öpü
yorum...

made in funda dedi ki...

aynı duyguları ben de yaşadım 3 sene önce.ama bir yerden başlamak lazım...pastan nefis.ellerine sağlık canım...

anneminkizıyim dedi ki...

Canim benim,
allahim babanin mekanini cennet etsin, sizlerede sabirlar versin. Hic de kolay deyil cok haklisin bu konuda.
Ates düstügü yeri yakiyor.
Ama hayt devam ediyor, allahim geride kalanlara saglik versin. Seninde yeni yasin kutlu olsun. Pastan cok harika olmus ellerine saglik, sevgiler....

hanife dedi ki...

eline sağlık pasta çok güzel olmuş ,hayat böyle acısıyla neşesiyle geçip gidiyor

Pembe Tatlar dedi ki...

Canımsın toprağı bol olsun rabbim sabırlar versin hayat bir şekilde devam etmek zorunda...

Pastan süper olmuş ellerine sağlık...

PASTA DANTELA dedi ki...

merhabalar sevgili Evren hanım zor günler çalışarak daha çabuk atlatılır ..sevdiklerinizle sağlıklı günler dilerim...

Narince dedi ki...

Evrenciğim, tekrar sabır diliyorum sana.

Hayat devam ediyor, verilen sözler tutulmayı bekliyor. Umarım daha iyisindir.
sağlıcakla...

HADİYE dedi ki...

Merhaba Evren,

Acılarla yoğrulmak ne kadar zordur herkes bilir.Allah cc yardımcın olsun. Babanada Allah cc dan rahmet diliyorum.

Pastanın görüntüsüde harika,ellerine sağlık.

Sevgiler*

Zehra Gürgen dedi ki...

evren çok üzüldüm, kaybın büyük ne desem boş biliyorum.Allahtan sabır dilerim canım.

Sevgiler