22 Mart 2009 Pazar

MİSS GİBİ EV EKMEĞİ :)))



Fırından yeni çıkmış sıcacık bir ekmek, biraz tereyağı, biraz bal, peynir, zeytin ve domates... iKim hayır diyebilir ki... Uzun zamandan beri ekmeğimi kendim yapıyorum ve bundan da çok mutluluk duyuyorum. Ekmek yapma konusunda beni cesaretlendiren sevgili Esra'dır. Etrafımdaki herkes ekmek makinelerinde ekmek yaptığı için bir türlü cesaret edemiyordum fırında yapmaya, acaba nasıl olur diye araştırırken, sevgili Esra'nın evde makinesiz ekmek yapımı tarifini gördüm. O günden sonra da evde sık sık ekmek yapar oldum. O kadar güzel anlatmıştı ki yapamamak imkansızdı. :)) İşte size bu güzel ekmeğin tarifi:
Malzemeler:
* 2,5 tepeleme tatlı kaşığı instant maya
* 1 tatlı kaşığı silme toz şeker
* 1,5 su bardağı ılık süt (sıcak olmasın ve orjinal tarifte su var)
* 3-4 su bardağı un
* 2 tatlı kaşığı silme tuz
* üzeri için susam

Yapılışı:

1. Derin metal olmayan bir kaba un, tuz, toz şeker ve instant maya konur ve iyice karıştırılır.
2. Ilık süt ilave edilip karışım iyice yoğurulur. Ele yapışmaya devam ediyorsa azar azar un ilave edilip ancak toparlanacak kadar bir hamur yapılır.
3. Üzeri bir bezle kapatılık ılık bir yerde iki misli kabarana dek yaklaşık 30-40 dakika bekletilir. 4. Kabaran hamur, kabın içinde toparlanır, az un serpilmiş tezgahta tekrar yoğurulur. Yoğurma işlemi sırasında elle daire şeklinde bastırılıp içinde biriken gazın çıkması sağlanır. Tekrar yoğurulur. 1-2 defa daha bu işlem yapıldıktan sonra hamur iki parçaya ayrılıp unlanmış tezgahta top şekli verilir ve üzerlerini temiz bir bezle kapatılıp 10 dakika beklenir.
5. Süre sonunda her bir hamuru, az unlanmış tezgahta tekrar yoğurup elinizle bastırarak daire şekline getirin. Her bir daireyi bir kenarından rulo yapar gibi içeri doğru kıvırın, bir yandan da avuç içinizle bastırın.
6. Her bir hamura oval ekmek şekli verildikten sonra ılık bir yerde ekmekler iki misli kabarana kadar beklenir.
7. 220 dereceye ısıtılmış fırının en altına ısıya dayanıklı bir kase ya da kap koyulur. Kabaran ekmeklerin üzeri sivri uçlu bir bıçakla verev olarak üç * dört yerinden çizilir, ya da boydan boya tek bir kesik yapılır ve susam serpilir. Fırının içindeki kaba 6-7 tane buz ya da 1 bardak kaynar su koyulur, ekmekler fırına verilir. Üstü ve yanları iyice kızarıncaya dek pişirilir. Sonra da afiyetle yenilir :))) Teşekkürler Esra!!!
Herkese mutlu Pazarlar...:)))

43 yorum:

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Ay Evren ilahi yaa... Resmi görünce kesin denerim ben bunu dedim hatta dedim ki içimden, şu kızla uğraşayım, fırından almışsın, yutturamazsın bize diyeyim :))) Kendi kazacağım kuyuya mı düşecekmişim yani? :))) Eline sağlık :( Benim yaptığımı solda sıfır bırakmışsın aşkolsun yani!!! :))))))

Adsız dedi ki...

HARİKA GÖRÜNÜYOR CANIM ÇITIR ÇITIR KOKUSU BURALARA DEK GELDDİİ ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLERLE.

3prenses dedi ki...

fırında ben yapmıştım bikere çok kuru yapmıştım.ama bunun tarifi çok farklı deniyicem.ellerine sağlık hamarat hanım.

Unknown dedi ki...

Canım harikasın ellerine sağlık kocaman sevgiler...

Adsız dedi ki...

Harika görünüyor.Ben de sürekli makinede yapanlardanım.Elde yoğurmayı hiç denemedim.Ama seninki enfes,ilk fırsatta deneyeceğim.Sevgiler...

Düşler Mutfağı - Butik pasta, Kurabiye ve Cupcake dedi ki...

Evrenciğim,

ellerine sağlık...Pazar kahvaltısında mis gibi sıcacık hem de ev yapımı ekmek mükemmel gider...Üzerine de miss gibi tereyağı, daha ne istenir ki...:)

sevgiyle kal,

Bir Dilim Düş dedi ki...

Esracığım ustam sensin ondan bu kadar güzel görünüyor, tek farkı su yerine süt kullandım, sen beğendiysen o zaman ben bu işi becermişim demektir :)))

Kardelenciğim teşekkürler canım,

İlkaycığım teşekkürler canım,

Deryacığım teşekkürler canım,

Müjdeciğim gerçekten harika oluyor denemeni tavsiye ederim,

Değil mi Züzücüğüm harika olur :)))

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Mümkün oldukça biz de evde kendimiz yapmaya çalışıyoruz makine kullanmadan.Hem daha sağlıklı hem daha hijyenik sıcak sıcakk mis gibi oluyor:)

Tijen dedi ki...

Ay Evren'ciğim ne güzel olmuş bu ekmek! Fırıncılar kıskanacak vallahi.

Karen Hanim dedi ki...

Ellerinize sağlık.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Goncacığım bence de daha sağlıklı ve hijyenik :)))

Tijanciğim kıskansınlar valla ev ekmeği gibisi var mı?:))

Karen Hanım teşekkürler!!!:))

Adsız dedi ki...

Evrenciiiim, sen neler yapmissin böyle yaaa... Bu ne sahane bir ekmek böyle, evde yapilan bir ekmek anca bu kadar güzel olabilir, ellerine saglik canim benim. Sevgilerimi gönderiyorum.

Adsız dedi ki...

Evrencim bu ekmek harika olmuş, ellerine sağlık.
Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

BENİM EVİMDEDE EKMEK YAPMA MAKİNASI YOK VE BU EKMEK ÇOK AMA ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYOR MUTLAKA DENİYECEĞİM ELLERİNE SAĞLIK...

made in funda dedi ki...

bu nasıl bir ekmektir böyle.mmmm olsa da yesem şimdi.ellerine sağlık süpersin..

pelince dedi ki...

Canım enfes olmuş bu ekmek,bayıldım doğrusu..Çıtır çıtır çok lezzetli gözüküyor... pazar sabahı şenlenmiştir kesin...
Afiyet olsun ...

Sevgiler..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Evren öyle severim ki bol susamlı taze ekmeği ,bilemezsin..
son zamanlarda gördüğüm en güzell ekmek bu oldu canım..
ellerine sağlık.
sevgiler.

Nurten dedi ki...

Evren kokusu buraya kadar geldi :) gerçekten çok güzel görünüyor, bundan sonra ekmekleri senin fırından alıcam :))) eline sağlık canım

arzumcum.blogspot.com dedi ki...

sıcacık,miss gibi ev ekmeği gibisi varmı? kokusu yeter.nefis görünüyor.ellerine sağlık canım.afiyetler olsun.

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

Neden böyle tarifler veriliyor yahu rejimde olan var olmayan var:)
Süper görünüyor cnm ellerine sağlık.

sihirlirloklava dedi ki...

çok çok güzel..bence de sütle daha güzel olmuştur.çok zaman önce denemiştim fırında,memnun da kalmıştım...epeydir yapmadım iyi aklıma getirdin.sevgiler...

Eylül dedi ki...

Ziyaretin beni çok mutlu etti teşekkür ederim canım evet topuk biraz daha ince olsa daha hoş olacaktı bir dahaki sefere artık,çok hoşuma gitti ayakkabı yapmak başka bir pastada tekrar yapmak kısmet olur inşallah..
Bu arada ekmek fırından yeni çıkmış gibi çok güzel bir ara cesaretimi toplayıp bende deneyeceğim ellerine sağlık Evren'cim..
sevgiler

İlker Ergin dedi ki...

Canım harika olmuş.hazır gibi duruyor.ellerine sağlık.Mutlaka bugün deneyeceğim.
Sevgiler...

Bir Dilim Düş dedi ki...

Pınarcığım teşekkürler canım,

Pelinciğim şenlenmez mi şenlenmez mi :)))

Nunucuğum çok teşekkür ederim canım,

Nurtenciğim olurrr ben sana ne zaman istersen yaparım ekmek,

Arzumcuğum haklısın valla ev ekmeği gibisi yok,

Semra Hanımcığım 1 dilimin rejime zararı olmaz merak etmeyin :)

Sevgili Sihirli Oklava o zaman senin de ellerine sağlık,

Eylülcüğüm inşallah olur da biz deşöyle güzelce seyrederiz,:)

İlkerciğim dene mutlaka sonuçtan memnun kalacaksın :))

saniyesultan dedi ki...

aynı çekinçeleri bende yaşıyorum fırında nasıl olur diye düşünmekten bir türlü yapamadım...ellerine sağlık canım...

Selcen Şenocak dedi ki...

Ortakcım ellerine sağlık nefis bir ekmek olmuş.
Sevgiler...

Dido Butik Pasta - Pembe Merdane dedi ki...

bende çok yapmak istiyorum ama cesaret edemiyorum. bu tarifi denicem amaa

Dido Butik Pasta - Pembe Merdane dedi ki...

bende çok yapmak istiyorum ama cesaret edemiyorum. bu tarifi denicem amaa

Adsız dedi ki...

bende ne zamandır evde ekmek yapmak isteyen ama makinem olmadığı için cesaret edemeyenlerdeniz. Sanırım bu fotodan sonra ilk fırsatta deneyeceğim. Ellerine sağlık

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım mıss gıbı kokusu buralara kadar geldı.Fırıncılar mesleklerını elınden alıyorsun dıye kıskanabılırler.Ellerıne saglık canım.Optum.

şeker pasta dedi ki...

Evrencim hayır demek mümkün mü... Harika görünüyor... Ellerine sağlık...

akasyakokusu dedi ki...

Evreen...
Günaydınnn..
Kahvaltım için ekmeğinden yemeye geldim..
Bir geleyim görüneyim dedim nasıl iyi etmişim dimi:))))
Eline sağlık canım sevgiler.

sarımutfak-hande dedi ki...

cnm gerçekten mis gibi
süper
ellerine sağlık

Feyza Fidan dedi ki...

Hakkaten missss gibiii :) Ellerine sağlık canikom,
öpüyorum..

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Evren'ciğim bir parça koparasım geldi :)) o kadar güzel görünüyor ki... Ellerine sağlık canım.

Sevgiler...

Bir Dilim Düş dedi ki...

Saniyeciğim hiç çekinmene gerek yok gerçekten çok kolay oluyor,

Teşekkürler ortaakkkıımmmmm :)),

Didemciğim hiç korkmana gerek yok,

Sevgili Lokanta Sahibem cesaret biraz :))),

Özaycığım güzel sözlerine çok teşekkürler,

Banucuğum sağolasın canım,

Akasyaaammmm çok iyi etmişsin :),

Handeciğim teşekkürler,

Feyzaaaaaaammmmmmmmmmmmmm teşekkürlerrrr,

Zerrinciğim tamamını al canım afiyetler olsunnn!!!:)))

Adsız dedi ki...

Merhaba çok güzel bir ekmek, kahvaltıda sıcak sıcak ne iyi gider. Ellerine sağlık, sevgiler Nesrin

Adsız dedi ki...

Merhaba çok güzel bir ekmek, kahvaltıda sıcak sıcak ne iyi gider. Ellerine sağlık, sevgiler Nesrin

Adsız dedi ki...

Merhaba çok güzel bir ekmek, kahvaltıda sıcak sıcak ne iyi gider. Ellerine sağlık, sevgiler Nesrin

Narince dedi ki...

Gözüm kaldı bu ekmekte. Hakikaten fırından almış gibi duruyor. Ben de yapabilir miyim acep?

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Evren,
Bende ekmek makinası kullanmıyorum.
Hazır ekmek unu ile tarifler deniyorum.
Bu tarifte çok güzel görünüyor,ellerine sağlık.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Var mı evde yapılmış ekmek gibisi... Ellerine sağlık... Sevgiyle...

elifinmutfagi dedi ki...

mutlakaaa deneyeceğimmm...ankara yenimahalledeki çına fırının sütlü ekmeği gibi olurmu bilmem ama ,memleketimi özledikçe koları sıvayacağım.ellerinize sağlık..