25 Kasım 2015 Çarşamba

YALANCI LAHANA DOLMASI


Evde kendime yapacaksam hep kolay ve pratik yemekler yapmayı tercih ediyorum. Aslında lahana dolmasına bayılırım ama şöyle kalabalık bir sofrada keyifle yenmeli, çünkü babaannem küçükken öyle alıştırdı bizi... Eee napıcaz peki babaanneyi bekleyemeyeceğimize göre biz de yalancısını yaparız hem diyetimize de uygun bir yemek olsun değil mi?

Malzemeler:
1/2 adet küçük lahana
1adet soğan
1 minik çay bardağı pirinç
3 su bardağı tavuk suyu
1 yemek kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı nar ekşisi
1 tatlı kaşığı ucu biber salçası
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı Dr.Salt Sıvı Tuz
Karabiber
Nane
Domalık baharatlar 

Soğanı yemeklik doğrayıp, zeytinyağında biraz kavuruyoruz. Lahanayı kapuskalık doğrayıp soğanlarla birleştiriyoruz. 2 su bardağı tavuk suyunu lahanaların üzerine döküp pişiriyoruz. Pişen ve suyunu çeken lahanaların üzerine pirinç,salça,nar ekşisi,tuz ve diğer baharatları da ekleyip sonrasında kalan 1 bardak tavuk suyunu da ekleyip pirinçleri de pişiriyoruz. Sonrasında sıcak sıcak servis yapıyoruz. 

Afiyet olsun...

9 yorum:

durutarifler dedi ki...

Bizim de sevilerek yenilir lahana. Çok da güzel görünüyor.
Ellerine sağlık

ozguluntarifleri dedi ki...

Ellerine saglik Evrenim pek nefis gorunuyor offf birde uzerine bolca limon tadindan yenmez canim cekti yutkunmaya basladim :):)opuyorum cok sevgilerrr

Unknown dedi ki...

Çok severim lahanayı. Bir de böyle denemek gerek. Ellerinize sağlık... sevgiler..:)

ikitanemvebiz dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis görünüyor ...Sevgiler

ilke Çevik dedi ki...

Arada kalan iç ve lahana ile annem yapardı bunu. Lahanayı pek sevmiyorum hele kapuska ıyhhhk. Elinize sağlık :))

mutfagabuyrun dedi ki...

hem kolay hemde lezzetli bir yemek canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Gül Özdemir dedi ki...

Ellerinize sağlık denemek isterim yakın zamanda :)

İnci Çelik dedi ki...

Lahanayı çok severim ama bu tarifi hiç denemedim. Yapmak lazım.

Fulya Süzen dedi ki...

Merhaba,
Bu tarifi bulgurla denedim çok beğenmiştim, bu da güzeldir eminim. İçi lahanaya sarmak yerine hepsi pilav tarzında, son derece pratik bir şekilde yapılıyor. Çok da lezzetli gerçekten.
Elinize sağlık sizin de, takipçiniz oldum, ben de sizi beklerim:)
fulyapimlezzetler.blogspot.com
Sevgiler.