18 Ekim 2015 Pazar

PATATESLİ KEK


Sizlerle çok lezzetli bir tarifi paylaşmak istiyorum. Değerli sponsorlarımızdan Erkap Kek Kalıpları bizlere midi boy ve rengarenk kalıplarından göndermişti. Bu kalıplarla ne yapayım derken sevgili Nursevin ablacığımın kek tarifini uygulamak istedim.

Çok lezzetli ve pratik olan bu kek uzun Pazar kahvaltılarına ve akşam üstü çay saatleri için çok uygun..,

Malzemeler:
6 adet haşlanmış orta boy patates
2 adet yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
4 dal maydanoz
4 dal taze soğan
4 dal dereotu


Yumurta, süt ve sıvı yağı çırpma kabında homojen bir karışım elde edene kadar çırpalım. Tuz ekleyelim. Önceden elediğimiz unu ve kabartma tozunu sıvı karışıma yavaş yavaş ilave edelim. Son olarak da önceden haşlayıp doğradığımız patatesleri ve yeşillikleri ekleyelim. Yağlanmış ve unlanmış kek kalıplarımıza böldüğümüz karışımı eşit olarak paylaştıralım. Gördüğünüz gibi isterseniz yeşillik kullanmadan da yapabilirsiniz... Isıtılmış 180 derece fırında pişirelim.

Yanına miss gibi bir çay da demlerseniz harika olur; afiyet olsun...

21 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhabalar, ne kadar güzel ve leziz görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

Saygılar.

Kozmetik Psikolojisi dedi ki...

Ne kadar hoş gözüküyor

Adsız dedi ki...

canım ellerine sağlık. Oğlum çok seviyor bu keki. kahvaltıların çay saatlerinin tuzlu keki. erkaplarda yağlamaya gerek bile olmadan pişiyorlar.

Adsız dedi ki...

Cok farkli olmus elinize saglik

Aslı'nın Dünyasıı dedi ki...

Tuzlu kekler her zaman favorim, teşekkürler tarif için (:

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Kalıplarını da güle güle kullan .

İnci Çelik dedi ki...

Bana patates olsun da nasıl olursa olsun yerim.

Unknown dedi ki...

Tuzlu keki ayri bir seviyorum eline saglik cnm ..

LerzanKaradan.com dedi ki...

bende çok severek yapıyorum bu tarifi
Erkap kek kalıpları gerçekten çok güzel

Zencefil Tasarım Evi dedi ki...

ne güzel de kabarmış. Ellerinize sağlık.

audrey dedi ki...

ay nefis yazdım tarifi yapacağım...

mutfagabuyrun dedi ki...

çok sevdiğim bir tariftir canım.ellerine sağlık.sevgiler.

nily21 dedi ki...

patatesli tarifleri çok seviyorum..mutlaka deneyeceğim.

Unknown dedi ki...

Çok farklı bir kek.. Ellerinize sağlık.. Denemek gerek.. Sevgiler...

Pembe Dünyam dedi ki...

Ne kadar güzel görünüyor blogunuzu takibe aldım bende beklerim :)

Makyaj Kelebegi dedi ki...

Bu muhteşem lezzete bayılıyorum ben :))

Kuzu Butik Pasta dedi ki...

Unutmuşum, yıllar evvel takmıştım, günaşırı patatesli kek yapıyordum akşam üstü çayına. Senin bu nefis tarifini görünce hatırladım yine. En kısa zamanda tarifini denemek üzere not alıyorum. Ellerine sağlık canım

Herblife ile Gülşah dedi ki...

Patatesli herşeyi yerim Ellerinize sağlık.Mucuksss:)

Uluslararası lezzetler dedi ki...

Sizi kutluyorum evren hnm

Uluslararası lezzetler dedi ki...

Harikasın eline sağlık

Uluslararası lezzetler dedi ki...

Elinize sağlık