23 Ocak 2013 Çarşamba

KANDİL SİMİDİ


Bugün çook güzel bir gün sevgili peygamberimiz Hz. Muhammed (S.A.V.)'in doğum günü dolayısıyla Mevlid Kandili. Herkes için hayırlara vesile olmasını diliyorum; dualarımızın kabul, günahlarımızın affolmasını umuyorum.

Bugün sizlerle Kandil Simidi tarifini paylaşmak istedim. Tarif sevgili Ufuk'a ait ve onun tarifleri benim için garantidir. Daha önce de onun pek çok tarifini denedim ve hiç sorun yaşamadım; gözüm kapalı onun tariflerini uygularım her zaman. Gelelim tarifimize...

Malzemeler;
*250 gr tereyağı ( oda sıcaklığında)
*1 paket kabartma tozu
*4 su bardağı un
*1 tatlı kaşığı mahlep
*1 tatlı kaşığı tuz
*1 tatlı kaşığı şeker
*1 tatlı kaşığı sirke
*1 çay bardağı zeytinyağı
*1 çay bardağı yoğurt
Üzeri için;
*Yumurta akı, susam ve çörekotu
Hazırlanışı;
1.Hamur malzemeleri ile hamuru yoğurun ve 1 saat buzdolabında bekletin.
2.Dolaptan çıkardığınız hamuru oda ısısında 10 dakika bekletin.
3.Hamurdan koparacağınız küçük parçalardan minik minik simitler oluşturun.
4.Simitleri yağlı kağıt serili fırın tepsisine aralıklarla yerleştirdikten sonra, üstlerine yumurta sarısı sürün ve susam serpin.
5.180 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirin. Afiyet olsun. 

10 yorum:

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

İyi kandiller arkadaşım.Ellerine sağlık

neslice tarifler dedi ki...

Hayırlı kandiller canım. Simitlerin harika ellerine sağlık.

mutfagabuyrun dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM.HAYIRLI KANDİLLER DİLERİM.

anne eli gibi dedi ki...

çok severim,eline sağlık.hayırlı kandiller..

Nes-Kayfee / Nesli dedi ki...

Ellerine sağlık, hayırlı kandiller canım

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

hayırlı kandiller...bugün öğle arası bizde fırından aldık....çayla harika oldu...sizin simitler daha da harika görünüyor...ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Canım geçmiş kandilin mübarek olsun..
Kandil simitleri nefiss görünüyorlar,kıyır kıyır çok severim..
Ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

kandil simidine bayılırım denemekm lazım.ellerine sağlık

hülya akyigit dedi ki...

selamlar.tarifinizi denedim ve cok lezzetli oldu.teşekkürler paylasımınız için.hülya ...

Unknown dedi ki...

denemek lazım :)
banada beklerim takipleşelim izleyicim olursanız mutlu olurum sevgiler...
https://www.facebook.com/pages/ugurbocegimmutfagiblogspotcom/519225451431799