14 Aralık 2013 Cumartesi

#BLOG FIRTINASI 14.GÜN & #YEMEK FIRTINASI 7.GÜN VEEEE ZEPPOLE





Fırtınalı ve karanlık bir geceydi, şimşekler çakıyordu ve bardaktan boşanırcasına yağmur yağıyordu. Araba kullanmak oldukça güçtü, sonunda ışıkları gördüm evimi gördüm. Oradaydı sımsıcak, tarçın kokulu evim. Tüm korkularım yok olmuştu. Evin önüne geldim, arabayı park ettim. Kapıyı açtım, huzurun kokusunu içime çektim. Güzel sıcak bir duş aldım ve şükrettim. Eşimin yaptığı sıcak kahveyi yudumlamaya başladım sevdiğimin kollarında... Mutfağa gittim, bir tabak aldım ve içine Zeppole koydum. Kahve ile harika oluyor benden demesi...

ZEPPOLE özellikle italyanların çok yaptıkları bir lezzet. Aslında İtalyanların donut'ı da diyebiliriz. Hamuru bizim profiterol hamuruna benziyor. Ben sevgili Lale Karabulut'un "Kaynana Çatlatan Tarfiler" kitabından buldum denedim, sonrasında da biraz araştırma yaptım.

Tarifi kitaptaki gibi aktarıyorum.( Ben yarım ölçü yaptım.)

Malzemeler
25 gr şeker
2 tutam tuz
1/2 litre su
150 gr tereyağı
300 gr un
400 gr yumurta
Kızartma yağı

Kreması için
1/2 litre süt
5 yumurta sarısı ( bana fazla geldi o yüzden azalttım)
150 gr şeker
60 gr un
1 tüp vanilya aroması

Tuz, şeker ve tereyağını suda eritelim ve ardından da kaynatalım. Hızlıca çevirirken unu ilave edelim ve topak oluşmaması için hızlıca karıştıralım. 1-2 dakika pişirelim. Daha sonra her seferinden bir yumurta ve bir parça vanilya aroması ekleyelim. Yağlı kağıttan bir kenarı 10 cm olan kareler keselim. Karışımdan azar azar krema torbasına dolduralım ve kağıtların üzerine çapı 6-7 cm simit şeklinde yuvarlaklar sıkalım.

Derin bir tencerede yeterli miktarda kızartma yağını kızdıralım ve sıktığımız hamurları kağıtlarla birlikte yağın içine atalım. Altın sarısı bir renk alınca süzdürüp yağdan çıkaralım ve kağıt havlu üzerine alalım.

Krema için yumurta sarılarını şekerle çırpalım, köpüklenince unu eleyelim. Karıştırmayı bırakmadan üzerine azar azar süt ilave edelim. Devamlı karıştırarak kremayı ocağa alalım, kısık ateşte göz göz olana kadar pişirelim. Vanilya ile tatlandıralım. 

Kızarmış hamurları krema ile dolduralım. Ben bir kısmını kızardıktan sonra tarçınlı şekere buladım.

3 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

nefis olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

ADIM ADIM MUTFAK dedi ki...

daha okurken yediğimi hayal ettim :)) ellerinize sağlık

http://adimadimmutfak.blogspot.com/

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Evrencigim ellerine sağlık canım nefis birsey olmalı...