17 Aralık 2013 Salı

#BLOGFIRTINASI 17.GÜN & #YEMEK FIRTINASI 10.GÜN


Blog fırtınasının bugünkü ödevi en güzel tatilinizi yarattığınız bir karakter yaşamış gibi anlatın... Karakteri yine bizzat kendim olarak belirliyorum. Turizmde çalıştığım için benim tatiller hep kış döneminde olur. Eşim de ben de zaten tüm gün otelde olduğumuzdan ailemizle birlikte, onları ziyaret ederek tatil yapmayı tercih ederiz. Benim en güzel tatillerim kuzenlerimle birlikte olduğum, bol sohbet ve dertleşmeli tatillerimdir. Özellikle de kız kıza yaptığımız partiler çok keyifli geçer... Bu partilerde mutlaka bir şeyler yapılır, yenilir, içilir... Benden de en çok ekler veya truffle yapmam istenir. ( ahanda yemek fırtınası ödevine de bağladım)

Truffle ( Çikolatalı Toplar )

Kek (Genelde kakaolu kullanılır ama ben sade de kullanıyorum )
Reçel (istediğiniz çeşit olabilir)
1 paket krema
200 gr bitter çikolata (bitter ağır gelirse 100 gr kullanın, diğer 100 gramı da sütlü çikolata kullanırsınız)

Üzeri İçin
Kakao
Hindistan Cevizi
Renkli şekerler

Kek ve reçel konusunda ölçü veremiyorum. Çünkü benim buzluğumda mutlaka pandispanyalarımdan kalan traşlanmış kekler olur... Onları robottan geçiririm ve buzluğa atarım. Robottan geçirilmiş kekleri geniş bir kabın içerisine alın ve yavaş yavaş ekleyeceğiniz reçel ile birlikte yoğurmaya başlayın (isterseniz içine robottan geçirilmiş fındık da ekleyebilirsiniz). Kurabiye hamuru gibi bir kıvam elde ettiğinizde buzdolabında 30 dk. kadar dinlendirin. Dinlenen hamurunuzdan ceviz büyüklüğünde yuvarlaklar yapın ve bir kenara bırakın. Bu arada kremayı kaynama noktasına gelene kadar ısıtın ve ocağın altına kapatıp hemen çikolatayı içine atıp eritin. Eriyen çikolatalı sosun içerisine  elde ettiğimiz ceviz büyüklüğündeki topları bulayın ve yağlı kağıda alın. Çikolatalı toplarınız soğuyunca kakao, hindistan cevizi, renkli şekerler, fındık, fıstık ne varsa evde ona bulayın. Afiyet olsun...

4 yorum:

mutfağımdanesintiler dedi ki...

Kahve yanına harika bir atıştırmalık. Nefis görünüyor. Elinize sağlık. Sevgilerimle :)

Cafe Gusto dedi ki...

çok güzel olmuş ben de truff yapmayı severim.ellerine sağlık..

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Çok lezzetli oluyor.Optum seni..

Adsız dedi ki...

Dışarda kaç gün durabilir bu acaba