8 Şubat 2008 Cuma

OZAN'IN ÇİÇEKLİ DOĞUM GÜNÜ PASTASI



Arkadaşlarım tarafından hafta sonu pasta yapmakla görevlendirildim. Arkadaşımız Ozan’ın doğum günüydü. Pasta yapmak için mutfağa girdim ve kafamda hiçbir şey yokken pasta malzemelerimi yavaş yavaş tezgaha dizmeye başladım. Daha önce çok merak ettiğim bir pandispanya tarifini denedim ve tadı süper oldu. Acemi Şef’in pandispanya tarifini biraz değiştirdim. Burada kendi yazdığı gibi detayları ile veriyorum.
Pandispanya malzemeleri ve hazırlanışı:2 iri ya da 3 küçük, oda ısısında yumurta1 su bardağı toz şeker50 gr. erimiş margarin veya tereyağı1 çay bardağı yoğurt ( ben bunun yerine 1,5 çay bardağı süt ekledim)1,5 su bardağı un2 çay kaşığı vanilya1 paket kabartma tozu175 dereceye ısıtılmış fırın20 cmlik kalıp
2 çorba kaşığı kakao ( bunu ben ekledim)Kalıbınızı yağlayıp unlayın ya da alüminyum folyo ile kaplayın. Yumurta aklarını ayırıp köpük köpük olana dek çırpın. İçine toz şekeri ilave edin, şeker iyice eriyip karışım bembeyaz olana dek çırpın. Bir başka kapta yumurta sarıları, margarin ve yoğurdu iyice çırpın. İçine un, kabartma tozu, kakao ve vanilyayı ekleyin. Tekrar çırpın. Yumurta aklarını kabın içine boşaltın ve bir çatal ya da spatula yardımıyla iki karışımı birbirine yedirin. Yumurta aklarının sönmemesine gayret edin. Kalıba boşaltıp ısınmış fırında pişirin. Pişen keki dışarıda 5-10 dakika soğuttuktan sonra kalıptan çıkarıp ızgara teline ters çevirip soğumasını bekleyin.


İç Krema tarifimiz de Emel Başdoğan’ın kitabından esinlendim:
200 ml hazır krema ( 1 kutu krema )
200 gr sütlü çikolata
100 gr bitter çikolata
İstediğiniz meyve veya reçel ( Böğürtlen koydum )


Çikolataları ince ince doğrayın ve ayrı ayrı kaplara koyun. Kremayı kaynatıp; bitter çikolatanın üzerine dökün ve karıştırın, ardından da sütlü çikolatayı ekleyin. Hepsini birlikte tamamen eriyene kadar karıştırın. Eğer kıvamı çok cıvıksa biraz krema sertleştirici kullanabilirsiniz. Ben içerisine böğürtlen koydum.

YAPILIŞI:
Pandispanyamızı süt ile ıslattıktan sonra içerisine hazırladığımız kremayı ve meyveleri koyun Diğer pandispanya katlarımızı da ıslatıp kremaladıktan sonra pastamızın tamamını krema ile kaplayın. Eğer ortam çok soğuksa bu aşamaya gelene kadar kremanın ağzını kapalı tutmanız faydalı olacaktır, yoksa krema çok sertleşiyor ve sürülmüyor. Şeker hamurunuzu açın ve pastanın tamamını kaplayın. Kalan parçalarla iki adet ince ip yapın, sonra onları birbirine dolayın böylece halat elde etmiş olacaksınız. Üzerine inci şekerlerle süslediğimiz çiçek ve yapraklarımızla süsleme yapıyoruz. Afiyet olsun! J

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben bu pastayı goren ve yeme sansına sahip olanlardanım..... ama sunu soyleyim goruntusu o kadar şirindiki dilimlenmesine kıyamayı kacırmayı planlamıştım... :)

Adsız dedi ki...

Görüntüsüyle ve tadıyla harika bir pasta nasip olursa ben de yapmayı deneyeceğim.

Adsız dedi ki...

Çok güzel teşekkürler