2 Haziran 2012 Cumartesi

PDÇS -75 TARİF NO:31

BÜLBÜLÜN YERİ - PORTAKALLI KEK

Sevgili ardakaşım misss kokulu nefis bir kekle katılmış etkinliğimize beni yalnız bırakmadığı için kendisine çok teşekkürler ediyorum. Blog ziyateri için buyrun tık tık...

Malzemeler:


3 adet yumurta (oda ısısında)
1 su bardağı + 2 yemek kaşığı tozşeker
1 adet portakalın kabuğu (ince rendelenmiş)
1 adet portakal suyu + 1 su bardağı olacak kadar süt ilave edin
3/4 (1 su bardağından 2 parmak eksik) sıvıyağ
3 su bardağı un
1 kabartma tozu,
1 adet vanilya
1 tatlı kaşığı tarçın
1/2 su bardağı kuru üzüm (ben kullanmadım)
1/2su bardağı iri kıyılmış ceviz veya kavrulmuş fındık (ben ceviz kullandım)
Bir tutam sevgi

Yapılışı:

Tozşekeri ve portakal kabuklarını kabınızda bir miktar çırpın.
Üzerine yumurtaları ilave edin ve krema kıvamına gelene kadar çırpın.
Portakalın suyunu sıkıp bardağa aktarın ve üzerine 1 bardağa tamamlayacak kadar süt ilave edin. Karışıma koyup hafif karıştırın.
Unu, kabartma tozu, vanilya ve tarçınla birlikte eleyin ve karışıma ilave edip tekrara düşük hızda veya spatula yardımıyla kek hamurunu karıştırın.
Ceviz ve fındık içini ve kullanıyorsanız üzümü ilave edip, karıştırın.
Yağlanmış unlanmış veya kağıt serilmiş kek kalıbınıza aktarıp üzerine isterseniz iri kahverengi şeker ve file fındık serpiştirin.
Önceden ısıtılmış fırında pişirin.Kürdanı ortasına batırın ve temiz çıkıyorsa pişmiş demektir.
Afiyet olsun.



Hiç yorum yok: