15 Mayıs 2012 Salı

PDÇS -75 TARİF NO:16

MUTFAKTA 1 İNCİ - İNCİRLİ KARAMELLİ PASTA

Sevgili Özgen'den nefis bir tarif gelmiş. Bol malzemeli biraz aşamalı ama oldukça lezzetli bir pasta. Tarifin için çok teşekkürler canım, ellerine sağlık. Özgen'in diğer tarifleri için tık tık...


Malzemeler:


Keki:
2 yumurta
1 çay bardağı tozşeker
1 çay bardağı süt
1/ 3 çay ardağı sıvıyağ
1 su bardağı un
1,5 çay kaşığı kabartma tozu
portakal kabuğu rendesi

Muhallebisi:
5 bardak süt
2 kaşık nişasta
3 kaşık un
6 kaşık şeker
1 vanilya, portakal kabuğu
1 kaşık tereyağ ( ben kaymaklı süt kullandığım için eklemiyorum)

Tabanı:
400 gr kuru incir
bir avuç kayısı
1 çay bardağı ceviz

Karamelli şerbeti:
1,5 çay bardağı şeker, 2 çay bardağı su, birkaç damla limon suyu


Yapılışı:
Önce arkadaşlar pastamızın kekini hazırlıyoruz. Kek malzemelerini bir güzel çırpıp dikdörtgen veya bir kare tepsiye döküyoruz ve fırına veriyoruz. Bu esnada kuru incirleri minik minik doğruyoruz ve cevizleri iri kıyıyoruz.
Sonra pişen keki fırından çıkarıyoruz, tepsiyi yıkayıp kuruluyoruz ve yine yağlıyoruz.
Karamelli şerbeti için ufak bir tencerede şekeri çok yakmadan eritiyoruz, üzerine 2 çay bardağı suyu ekliyoruz ve su eriyene kadar karıştırıyoruz. Cıvık bir şerbet elde ediyoruz.
Şerbetin içine incirleri atıyoruz ve incirlerin yumuşamasını bekliyoruz sonra kevgirle içinden alıyoruz, cevizlerle karıştırıyoruz. Bunları tekrar yağladığımız tepsinin dibine yayıyoruz.
Diğer tarafta muhalleisini pişirip hemen sıcakken incirlerin üzerine yayıyoruz.
Önceden pişirdiğimiz keki de muhallebinin üzerine kapatıp hafifçe bastırıyoruz. Kekin özellikle orta kısmını kürdanla birçok yerinden deliyoruz.
Karamelli şereti kekin heryerine tamamen döküyoruz. Dolapta en az 3-4 saat ekletiyoruz. Ben 1 gece beklettim, daha güzel oldu.
Servis yapmadan önce tepsiyi uygun tepsi gibi bir servis tabağına ters çevirin, nihayet yemeye hazır sevgili dostlar. Anlatmam bayağı uzun sürdü ama her ayrıntısını anlatmaya çalıştım, aceleyle bebişim uyurken yaptığım açin yapım aşamalarını resimleyemedim ama Cahide Jibekte resimleri var, bakabilirsiniz.
Neyse çok güzel bir pasta denemeye değer diyorum, sevdiklerinizle, dostlarınızla paylaşın, afiyetle yiyin...
Hepinizin tekrar anneler gününü kutluyor, annelerinizle, evlatlarınızla mutlu, huzurlu bir pazar diliyorum, ağzınızın tadı hiç bozulmasın, sevgiyle kalın.

1 yorum:

gelibolu17 dedi ki...

canım merhaba,günaydın..bu tarifi biz çok beğendik ve porselen demlik çay saati etkinliği 75.hafta birinci tarifi seçtik,,,sahibesinede haber vereceğim,porselendemlik.com dada duyuracağız,sende sayfanda yayınlarsan sevinirim...kolay gelsin sevgiler...