11 Mayıs 2012 Cuma

PDÇS -75 TARİF NO:9

FÜSUN'UN MUTFAĞI - ÇİKOLATALI MUS PASTA

Sevgili Füsun'dan çikolata sevenler için nefiss bir pasta tarifi gelmiş. Görüntüsü beni benden aldı hele de tarifi okuyunca çikolataya doyuracak bir pasta olmuş dedim. Siz de benim gibi çikolata sevenlerdenseniz sakın kaçırmayın...Ellerine sağlık canım, desteğin için teşekkürler.Füsun'un diğer tarifleri için mutlaka bloguna uğrayın tık tık...


Pastayı cumartesi günü kardeşimin doğum günü için yaptım çok lezzetli bir pasta oldu özellikle kreması yiyenler tarafından tam not aldı.Pastayı SEMAVER de görmüştüm o da sanırım başka yerden görüp yapmış burayı tıklayarak arkadaşımın yaptığı pastayı görebilirsiniz ben de tarifi aynen uyguladım yanlız zamanım kısıtlı olduğu için hazır pasta keki aldım ,kek 2 katlıydı ben kalın olan parçayı tekrar bölerek 3 katlı yaptım ve kek dilimlerininde ince olmasını istedim.
Krema tarifinide aynen uyguladım çikolata miktarını 150 g koydum ve pastayı kelepçeli kalıbın içerisine kekin ilk parçasını koyup vişne suyu ile ıslattım kalın bir tabaka krema koyup kat kat bu işlemi tekrarladım 4-5 saat kadar bekleyip kalıptan çıkardım üzerine kakao ekledim bir dahaki yaptığımda içerisine antep fıstığı koymayı düşünüyorum bu pastaya eminim çok yakışır.
Kremanın tarifini buraya aynen kopyalıyorum ve arkadaşımada çok teşekkür ediyorum.


180 gr bitter kuvertur çikolata parçalanmış
¼ su bardağı süt
55 gr (4 yemek kaşığı) tereyağ
1 yumurta sarısı
250 ml soğuk krema (200 ml krema)


Hazırlanışı: Sıcak su üzerine koyduğunuz sos kabında (benmari usulü) çikolata,süt,ve tereyağı birlikte eritin..( ben yumurta sarısınıda çikolata ile birlikte benmari usulü pişirerek yaptım (ben de yumurta sarısını bu şekilde kullandım) )

Başka bir kapta kremayı mikserle çırparak sertleştir. (ben miksekin uçlarını bir süre buzlukta beklettim)Çikolatalı karışım ılısın, yumurta sarısınıda ekleyip çırpın ve kremaya ekleyip karıştırın.

1 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

slm canım.sitemde senin için tarif var.alırsan sevinirim.sevgiler.