18 Mayıs 2012 Cuma

PDÇS -75 TARİF NO:21

HANİFE - YOĞUTRLU ÇİKOLATALI KEK

Sevgili Hanife hanımdan çok pratik ve leziz bir kek tarifi gelmiş. Zor zamanlarda hayat kurtaracaklardan. Ellerinize sağlık, desteğiniz için çok teşekkürler. Hanife hanımın diğer tarifleri için tık tık..

Kekin malzemeleri neler bir bakalım...
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1/2su bardağı süt 1su bardağına yoğurtla tamamla
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
2,5 su bardağı kadar un

Yumurta ve şekeri köpük köpük olana dek çok iyi çırptım.Süt ve sıvıyağı ilave edip mikseri iki-üç saniye çalıştırıp,daha sonra un ve kabartma tozunu ilave ettim,un karışana kadar çok az mikserin en düşük kısmında çalıştırdım.

Kek kalıbını sıvıyağla yağladım hamuru kalıba başalttım...Dolapta kalan çikolata parçalarını keke ekledim ısıtılmış fırında pişirdim...

Dilerseniz benim gibi tekli kalıplardada pişirebilirsiniz tekli keklerimi çikolatasız pişirdim..

1 yorum:

neslice tarifler dedi ki...

Canım etkinliğinin konusunu bilmesem de benim de çorbada bir tuzum olsun istedim. Truff tarifimle ben de varım :)

http://www.neslicetarifler.blogspot.com/2012/02/ask-tadnda-trufflar.html